Ons verhaal

Sinds 2014 is Blendle de plek op internet om met één account uit je favoriete kranten en tijdschriften te lezen (en luisteren!)

In één oogopslag

Premium-lezers
Miljoen gelezen artikelen
Miljoen euro bijgedragen aan kwaliteitsjournalistiek
Landen actief

ONZE MISSIE

Kwaliteitsjournalistiek toegankelijk voor iedereen

Internet was bedoeld om kennis te delen en onze wereld te verrijken. Maar door de overdaad aan content zijn we afhankelijk geworden van zoekmachines en algoritmes. Wat we nu te zien krijgen wordt vaak bepaald door wie betaalt. Onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek dreigt daarmee uit het zicht te verdwijnen met grootschalige oppervlakkigheid tot gevolg. Wij geloven dat hoe beter geïnformeerd we zijn, hoe betere keuzes we kunnen maken. Daarom moeten we ingrijpen zodat iedereen een evenwichtig wereldbeeld kan blijven ontwikkelen.

BIOGRAFIE

Alexander Klöpping

Alexander Klöpping (1987) is een mediaondernemer. Klöpping richtte zijn eerste bedrijf The Gadget Company op zijn 16e op, waarmee hij uit Azië geïmporteerde gadgets in Nederland verkocht. Daarnaast werkte hij als journalist voor de zakensite van Jort Kelder en was hij te zien als internet-expert bij De Wereld Draait Door. Hij is medeoprichter van het platform Universiteit van Nederland, waar iedere werkdag een gratis videocollege van een kwartier te bekijken is. In 2014 richtte Klöpping met Marten Blankesteijn ook de onlinekiosk Blendle op. Met Blendle lezen en luisteren abonnees onbeperkt uit kranten en tijdschriften. Klöpping is tevens presentator van Een Podcast over Media met Ernst-Jan Pfauth en presenteerde het NPO1-programma Kelder & Klöpping.

Download persfoto’s
301030-Blendle-Alexander-5859-594be1-original-1547569538
Foto: Stella Bergsma

Welke kranten en tijdschriften staan op Blendle?

Blendle Premium geeft je toegang tot meer dan 100 nationale, regionale en internationale kranten en tijdschriften.

Bekijk het overzicht

Kranten en tijdschriften die op Blendle staan

Wat is Blendle Premium?

Blendle maakt iedere dag een handig overzicht op basis van het nieuws en jouw leesvoorkeuren. Zo heb je iedere dag alle relevante artikelen uit je favoriete kranten en tijdschriften op een rij. In je dagelijkse selectie zitten iedere dag 25 artikelen uit de kranten en tijdschriften van vandaag. Op Blendle kun je zelf ook gratis bladeren door de kranten uit binnen- en buitenland, zo zie je precies wat op alle voorpagina’s staat. Krantenartikelen bovenop je selectie reken je af met krantencredits.

Vraag over Blendle of een interviewverzoek?

Neem contact op met woordvoerder Jeroen Amelsbeek via jeroen@blendle.com.

Mijlpalen van Blendle

1. 28 april 2014